Sydney en de Eastcoast - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anthea Vis - WaarBenJij.nu Sydney en de Eastcoast - Reisverslag uit Cairns, Australië van Anthea Vis - WaarBenJij.nu

Sydney en de Eastcoast

Blijf op de hoogte en volg Anthea

03 April 2015 | Australië, Cairns

Hoi!

Inmiddels zit ik alweer over de helft van mijn reis. 4 maanden lijkt heel lang maar de tijd vliegt echt! Er is ook zoveel moois te zien en leuks te doen.

Tijdens mijn vorige verslag was ik net in Sydney aangekomen dus daar gaan we weer vrolijk verder.
In Sydney had ik in totaal 5 dagen, de eerste dag was een beetje rondlopen richting de harbour zoals jullie al konden lezen. De volgende dag heb ik een beetje rustig aan gedaan en vooral bezig geweest met de rest van mijn reis plannen en dingen boeken.
Daarna was het natuurlijk tijd om Bondi te gaan verkennen! Helaas had ik niet echt mooi weer (lees: koud en bewolkt) maar toch was het leuk om daar even te zijn en de lifeguards in het echt te zien. Het strand is niet eens heel bijzonder, vrij klein eigenlijk. Daarna nog even langs de boulevard gelopen en daar kwam ik opeens nutella milkshakes tegen! Eerst kon ik de verleiding weerstaan en ben door gelopen. Dit was echter van korte duur, dus ben ik omgedraaid om er toch maar 1 te kopen haha. En het was heerlijk :)
De volgende dag stond Manly op de planning, volgens velen is dit veel leuker dan Bondi. Ik twijfelde eerst omdat het alweer zo bewolkt was. Maar ik wilde toch even kijken en je gaat er heen met een ferry dus dat is natuurlijk ook al mooi. Ik had hele mooie uitzichten over de Harbour Bridge en het Operahouse vanaf het water. In Manly aangekomen eerst even door Manly zelf gewandeld en het is er inderdaad heel erg leuk. Het strand bij Manly is ook leuker dan Bondi, in de zin dat het gewoon groter is en je kunt er een leuke strandwandeling maken. Gelukkig werd het weer ook beter en ging de zon flink schijnen. Helaas stond er wel een bord dat er een haai gesignaleerd was, dus zwemmen was op eigen risico. Ben nog wel het water in geweest en het was echt zo leuk met alle hoge golven!
Verder ben ik ook nog 2x bij het Operahouse geweest voor een voorstelling en dit was erg bijzonder om mee te maken, het is zo mooi vanbinnen! Ik heb er echt van genoten.
Op de laatste avond kwam Dana aan in Australie dus dat was ook erg leuk! De volgende dag vertrok onze vlucht naar Brisbane in de avond, dus we hebben samen nog even naar de Harbour gewandeld en nog lekker in de Botanical Garden gezeten. Al met al een relaxte dag.

In Brisbane aangekomen hadden we 1 dag om de stad te verkennen. Helaas voelde ik mij niet zo goed, dus was vrij snel weer terug gegaan naar het hostel om daar bij het zwembad te chillen. Ik vond Brisbane ook niet zo leuk, dus heb er niet veel aan gemist haha.

De reis vervolgde naar Rainbow Beach. Een erg klein gehuchtje waar niets te beleven is, behalve......Fraser Island! Wij hadden een dagtour geboekt en werden 's ochtends vroeg opgehaald met een 4WD. En wat was het gaaf op Fraser! Fraser is het grootste zandeiland ter wereld en is alleen toegankelijk met een 4WD. Er waren hele leuke wegen door de bossen (deels regenwoud) en natuurlijk cruisen over het strand! Het was echt een super toffe ervaring. De dag begon met erg veel wolken en regen maar gelukkig klaarde het 's middags wel op. We zijn nog bij Lake McKenzie geweest en een scheepswrak op het strand. Ook heb ik nog een dingo gezien op het strand, erg gaaf!

Na Fraser hadden we een dag om te relaxen en 's avonds hadden we de nachtbus naar Airlie Beach. Dit was echt een hel haha! We kwamen daar mooi op tijd aan, dus konden in de middag lekker naar de Lagoon. De Lagoon was erg mooi, maar het water was heel warm dus dat was minder. De volgende dag ben ik gewoon bij het hostel gebleven, daar was ook een zwembad en dat water was lekker koel.
Vanaf Airlie vertrekken alle boten naar de Whitsundays en wij zaten op de Condor, een zeilboot dat alle grote zeilwedstrijden ter wereld gewonnen heeft! Een leuke ervaring dus. Op de eerste dag hebben we nog dolfijnen naast de boot gezien, erg leuk! Ook waren er bij onze nachtstop erg veel schildpadden. Dat was ook super leuk, die komen dan boven water om adem te halen en dat is echt een heel mooi gezicht. Helaas was het slapen op de boot niet zo comfortabel. Het was heel erg heet en ik heb dan ook maximaal 3u geslapen. De volgende ochtend gingen we eerst naar Whitehaven Beach en dat was zo ontzettend mooi! Het staat dan ook in de top 5 van mooiste stranden ter wereld. Het was absoluut het mooiste strand dat ik ooit gezien heb!
's Middags kregen we de kans om te snorkelen op het Great Barrier Reef en dat was ook weer fantastisch! Ik had het gevoel dat ik maar een kwartier aan het snorkelen was, maar het bleek dat ik er bijna een uur in lag! De tijd gaat echt zo snel...
De volgende dag vertrokken we weer naar het vaste land. Of zoals onze kapitein het mooi vertelde: The biggest island of de Whitsundays.... Australia hahaha

Vanaf Airlie Beach namen we de bus naar Townsville om daar de ferry naar Magnetic Island te nemen. En wat was het ook weer mooi daar. Ten eerste al ons hostel, echt geweldig. Het was niet eens echt een hostel, meer een vakantiepark. We sliepen in A vormige bungalows. Het park was 1 groot wildlife park en er liepen dan ook wallabies over het grasveld rondom ons huisje. Zo leuk! Ook waren er heel veel vogels en die konden ook zo op je hoofd of arm gaan zitten haha.
Op Magnetic Island heb ik vooral veel lekker bij het zwembad gezeten en wat wandelingen gemaakt. Ik wou ook nog gaan snorkelen daar maar helaas waaide het te hard dus dan had je geen zicht onder water. Hier baalde ik heel erg van, van daar had ik me wel heel erg op verheugd. Gelukkig kan ik straks aan de westkust ook nog snorkelen!

Momenteel zit ik in Cairns voor 1 dag. Helaas is het goede vrijdag en dan is dus alles gesloten. Er rijden zelfs geen bussen vandaag. Dit was dus een mooie gelegenheid om dit verslag te schrijven.

Morgen vliegen we naar Adelaide en vanaf daar gaan we de Outback in! Daar verheug ik me heel erg op! Eerst een 6 daagse tour naar Alice Springs waar we o.a. Uluru (Ayers Rock) gaan zien!
Na Alice Springs doen we een 3 daagse tour naar Darwin. In Darwin ga ik nog een 3 daagse tour naar Kakadu en Litchfield National Park doen. Kakadu wordt omschreven als mooiste NP van Australie en daar kijk ik heel erg naar uit!
Vanaf Darwin reis ik in 21 dagen naar Perth en dan zit mijn Australie avontuur er al weer op. De tijd vliegt echt voorbij, over 6 weken ben ik al weer thuis...





  • 03 April 2015 - 11:35

    Ellen:

    Nog 6 week! Ik ben in staat om een kalender te maken. Wat een fantastisch verslag!!! Genieten! Geniet nog even want binnenkort ben ik er weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anthea

Op aanraden van sommigen (:p) toch maar een reisblog aangemaakt. Morgen (22 januari) vertrek ik voor 4 maanden naar Down Under! Eerste maand Nieuw-Zeeland en dan 3 maanden Australie. Als afsluiter nog een weekje Bali.

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 3039

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 30 Mei 2015

Rondreizen Down Under

Landen bezocht: