First Ozzie adventures! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anthea Vis - WaarBenJij.nu First Ozzie adventures! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anthea Vis - WaarBenJij.nu

First Ozzie adventures!

Door: me

Blijf op de hoogte en volg Anthea

16 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hoi hoi!

Dit keer hoeven jullie niet al te lang te wachten op een nieuw reisverslag :) Mijn vorige verslag eindigde in Nieuw Zeeland. Het was voor mij wel even moeilijk om NZ te verlaten, ik vond het echt zo'n fantastisch land. Heb ook de hele tijd geroepen dat ik langer wilde blijven en ik werd op mijn wenken bediend.... Mijn vlucht naar Melbourne bleek een dag later dan ik dacht haha.

Eenmaal in Oz aangekomen, ben ik naar de mensen toe gegaan die ik in Franz Jozef had ontmoet. Zij wonen in 1 van de suburbs van Melbourne, Bon Beach. Dat was heel erg leuk, ze zijn echt zo super aardig! Ze hebben mij een beetje rond geleid in de omgeving en ik kon nu even heerlijk bijkomen. Het reizen in NZ was behoorlijk vermoeiend hahaha.
Ook heb ik hier de Great Ocean Road gedaan. Dit is een weg langs de kust van Melbourne richting Adelaide en staat bekend als de beste rondtrip in Australie. Je kunt dit in 1 dag doen, maar wij hebben 4 dagen, 3 nachten gedaan inclusief kamperen. En dat was echt heel erg leuk!
Al op de eerste dag heb ik heel veel koala's in het wild gezien :) De eerste nacht kampeerden we op een free campsite ergens in de bossen. Dat was echt super! Hier hadden we een kampvuur en marshmallows dus een goede avond haha.
Verder heb ik the Twelve Apostels en the Londonbridge gezien, 2 bijzondere natuurfenomenen en dit was heel erg mooi! Verder heb ik ook voor het eerst de kangoeroes gezien! Al met al een geslaagde trip.

Een dag nadat ik terugkwam van de Great Ocean Road ben ik naar Melbourne gegaan voor 3 dagen in de stad. Iedereen vind Melbourne een geweldige stad, maar ik vond het eigenlijk niet heel bijzonder. Leuk voor een dagje haha. Heb een wandeling door de Botanical Garden gemaakt wat erg mooi was. En nog een wandeling door allerlei laantjes wat ook heel mooi was. Is toch leuker dan de hoofdstraten. 's Avonds ben ik nog naar de Victoria Markets geweest waar op woensdagavond altijd een nightmarket is. Dan kun je heel veel (goedkoop) eten kopen van over de hele wereld. Ik heb hier iets van Turks Brood met spinazie en feta besteld en Dutch Pancakes (poffertjes!!) haha, sorry ik kon het niet laten...

De volgende dag ging ik naar Philip Island. De tour er naar toe ging langs een Wildlife park waar heel veel verschillende dieren waren. Wallabies, emoes, dingo, koala's, reptielen en kangoeroes. De kangoeroes zijn echt super grappig, je mag ze voeren en dat weten ze maar al te goed. Dus ze komen allemaal massaal op je af!
Heel erg leuk! Daarna verder naar Philip Island waar elke avond de Pinguin Parade is. Dan gaan alle pinguïns vanaf het strand naar hun hutjes op het land en dat is echt zo leuk om te zien! Het zijn de kleinste pinguïns ter wereld en ze zijn echt super schattig! Ook zijn ze heel erg bang, dus wij moesten heel erg stil zijn en mochten ook geen foto's maken. Maar het was wel een hele bijzondere ervaring!

Daarna nog een dagje vermaken in de stad en toen kon ik gelukkig weer weg (ja 2 dagen was echt wel genoeg voor mij). Volgende bestemming: Port Douglas! Hier ben ik in totaal een week geweest en ik vond het er echt geweldig! Heb helaas niet de hele week mooi weer gehad, maar het is daar ook nog wetseason dus dan kun je dat verwachten. Eerste 3 dagen heel mooi weer gehad en ben nog naar het Great Barrier Reef geweest om te snorkelen! Ook dit was weer een hele geweldige ervaring. Het Great Barrier Reef is toch wel 1 van de meest bijzondere plekken op aarde. Ik heb gekozen voor een wat kleinere boot met een kleine groep mensen en dit was echt super! We moesten ongeveer 1,5 uur varen naar het eerste Reef en hebben in totaal 3x een uur gesnorkeld, op 3 verschillende plekken. En wat was het mooi! Het Reef ligt best wel dicht bij de oppervlakte (dit omdat het zonlicht nodig heeft om te groeien) en je kon het van heel dichtbij zien met snorkelen. Het reef heeft hele mooie vormen en kleuren en ook zijn er zoveel verschillende vissen! Allemaal met de mooiste kleuren. Ook heb ik nog een stukje met een schildpad gezwommen, dit was wel een bijzonder gevoel. Helaas heb ik geen haai gezien, sommigen van de groep wel. Ik heb in ieder geval heel veel foto's en filmpjes gemaakt! Kan ik thuis mooi nagenieten van al dat moois :)

De rest van de week heb ik niet heel veel bijzonders gedaan in Port Douglas. Ik zou een hele gave 4WD tour naar Cooktown doen, maar die ging niet door omdat er een cycloon werd voorspeld (die overigens niet is geweest). In plaats daarvan heb ik een tour naar Daintree Rainforest gedaan. Die was wel mooi. Heb hier helaas geen krokodillen gezien in de Daintree River (maar die kan ik nog genoeg zien bij Darwin). In het regenwoud nog wel 2 Cassowaries gespot en dat schijnt wel heel bijzonder te zien! Die zie je niet zo snel. (Cassowaries zijn een soort zwarte struisvogels met een gekleurde kop).
Ook ben ik nog een middagje naar Wildlife Habitat geweest. En in het kader van: Verleg je grenzen, heb ik hier een python geaaid en een krokodil!! Was echt heel grappig, want ze zijn best wel zacht.

Na Port Douglas stond Sydney op het programma. Tot nu toe vind ik het een erg mooie stad. Heb al een wandeling gemaakt naar the Harbourbridge en het Operahouse. En dat is wel heel mooi om in het echt te zien! Vooral de eerste beelden zijn echt indrukwekkend.
Momenteel ben ik nog in Sydney. Als het morgen mooi weer is, hoop ik nog naar Bondi Beach te gaan!

De 18e komt Dana, een meisje die ik in NZ heb ontmoet en dan gaan we een paar weken samen reizen! Daar heb ik wel heel veel zin in :) We gaan dan een stukje langs de Oostkust om naar Fraser Island en de Whitsundays te gaan. Daarna naar Adelaide om vervolgens de Outback in te gaan! In Darwin scheiden onze wegen weer, zij gaat dan naar Melbourne en ik naar Perth.
Ik heb er in ieder geval erg veel zin in!




  • 16 Maart 2015 - 07:21

    Astrid:

    Wat een geweldige dingen maak jij mee!
    Heel verstandig hoor die poffertjes, had ik ook gedaan hihi.
    Reptielen aaien...nieuwe hobby? :-p
    Heel stoer hoor en wat gaaf zeg dat je zoveel hebt kunnen zien en voornamelijk met snorkelen.

    Heel veel plezier en ik kijk met plezier uit naar je volgende verslag! !

    X

  • 16 Maart 2015 - 22:05

    Kelly :

    Hadden ze voor jou ook poffertjes met nutella

  • 17 Maart 2015 - 07:07

    Anthea:

    Kelly: nee helaas niet! Wel chocolade saus maar dat was uiteraard minder lekker de Nutella. Gelukkig kwam ik vandaag bij Bondi beach een Nutella milkshake tegen! Hahaha

  • 25 Maart 2015 - 19:09

    Ellen:

    Kind hier een bericht uit het regenachtige grunn. Bedankt voor je tweede kaartje. Echt zo super leuk om wat van je te horen. Een Bij de wsrme kachel weg te zwijmelen bij de mooie plaatjes op de voorkant! Geniet. ... En zet je zoektocht voort naar die ene rijke hunk! Xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anthea

Op aanraden van sommigen (:p) toch maar een reisblog aangemaakt. Morgen (22 januari) vertrek ik voor 4 maanden naar Down Under! Eerste maand Nieuw-Zeeland en dan 3 maanden Australie. Als afsluiter nog een weekje Bali.

Actief sinds 21 Jan. 2015
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 3045

Voorgaande reizen:

22 Januari 2015 - 30 Mei 2015

Rondreizen Down Under

Landen bezocht: